Ulotka reklamowa. Jak powinna wyglądać?
Inne

Ulotka reklamowa. Jak powinna wyglądać?

Ulotka reklamowa to jeden z wyjątkowo skutecznych nośników reklamowych. Trafia bezpośrednio do rąk klienta. Może on się nią zainteresować lub od razu wyrzucić. Wiele zależy od tego, jak ulotka będzie wyglądać i jaką treść zawierać.

Grafika na ulotce

Planując drukowanie ulotek, zawsze należy wybierać druk na dobrym, kredowym papierze. Wskazana jest ulotka dwustronna, na niej można zamieścić więcej informacji i nie jest dużo droższa od jednostronnej. Grafika na ulotce ma znaczenie, jednak drukowanie ulotek zbyt bogatych graficznie nie ma sensu, sam przekaz reklamowy będzie bowiem mniej interesujący. Potencjalny klient nie zainteresuje się też ulotką bardzo krzykliwą, bowiem taka ulotka to jasny sygnał – sprzedawca lub usługodawca szuka klienta za wszelką cenę, więc to, co oferuje, nie jest zbyt interesujące.

Przekaz reklamowy

Przekaz reklamy zamieszczony na ulotce powinien być jasny i czytelny. Należy unikać dziwnych czcionek, zbyt małych liter czy też zbyt wielu ozdób. Przekaz powinien być łatwy do przeczytania, interesujący. Większym drukiem powinny być podane najważniejsze informacje, mniejszym te mniej istotne. Nigdy jednak nie powinno być zamieszczane zbyt wiele informacji, klient bowiem ma się zainteresować, skorzystać z usługi lub choćby odwiedzić stronę internetową firmy. Jeśli z ulotki wyczyta wszystko, może już nie chcieć poznawać oferty.

Przekaz reklamowy

Dobrze zaprojektowana ulotka to połowa sukcesu. Nie mniej ważne jest dotarcie z nią do potencjalnego klienta. Można zlecić dostarczenie ulotek do skrzynek, to jednak przesyłki masowe, których klienci dostają sporo. O wiele lepszym rozwiązaniem jest osobiste roznoszenie ulotek, najlepiej w nietypowych godzinach czy w dni wolne. Wtedy jest większa szansa, że potencjalny klient taką ulotkę przeczyta.